Inicio arrow Literatura arrow Presentación "La Asturianá"
viernes, 19 de abril de 2024


Grao Virtual

Presentación "La Asturianá" Imprimir E-Mail
lunes, 13 de noviembre de 2006
La Asturianá de la magia a la desolacíón

De Óscar Roces Arboleya.

El próximo viernes, 17 de noviembre, tendrá lugar la presentación del libro “La Asturianá, de la magia a la desolación”, en el salón polivalente de la Casa de Cultura de Grau.
El acto organizado por la Asociación Cultural Valentín Andrés y la Biblioteca Municipal, comenzará a las 19,30 horas.
Además del autor, contará con la presencia de Gabino Busto Hevia, del Museo de Bellas Artes, de Pablo Rguez Medina, escritor, y de Fernando Fdez, de la AVA.
Además contará con la presencia de dos cantantes de tonada que interpretarán algunas canciones asturiana   Bibiana Sánchez García y Francisco José Fernández Hernández.  
 
Este libro recoge, entre otros cantantes, los nombres de algunos moscones que alcanzaron una fama merecida como tal: El Polenchu, El Repicáu o Gelín de Grau.

Un novedoso libro, polémico, en edición del autor y que distribuye Trabe, sobre el mundo de la asturianada como nunca se hizo: desde el análisis de sus letras a la organización generacional de los intérpretes, la identificación de las distintas escuelas o tendencias, la evolución e innovación, para terminar repasando el lastimoso momento actual. Un ensayo, por tanto, irreverente y doliente sobre la actualidad de la cuestión musical asturiana.

“La obra fai un repasu dende los primeros cantantes del sieglu XX de los que se tienen noticia y de los que se conserven grabaciones, estudia a los principales intérpretes y analiza'l contextu social y cultural condicionante de la receptividá del xéneru, al empar que llogra reunir por primer vegada una amplia iconoteca de los intérpretes.  El llibru preséntase como un ensayu fondu y estensu, que dacuando ye polémicu por esponer idees tresguesores y novedoses, pero siempre dende'l rigor y con argumentaciones de pesu. "L'Asturianá: De la Magia a la desolación. Un siglo de canción asturiana", ye un llibru escritu en clave histórico-social y mui comprometíu, nel que'l so autor trata de facer homenax a la canción asturiana como ún de los heriedos de mayor importancia que nos llega de los nuestros antepasaos y como mediu de comunicación y espresión de la realidá socio-cultural asturiana. Estructuráu en tres partes, analiza'l mundu de l'Asturianá y la so evolución dende munchos puntos de vista, dende l'analis de les sos lletres, les distintes escueles, el valor antropolóxicu, la realidá xeográfico-social, la téunica, les grabaciones, les categoríes, el papel de los concursos o les escueles.

Na primer parte, la obra atiende pa les claves antropolóxiques, históriques y sociales de l'Asturianá, la so importancia como mediu d'espresión d'un pueblu y ferramienta válida pal analís de la nuestra realidá histórica. Na segunda parte organícense xeneracionalmente a los intérpretes y identifíquense les distintes escueles o tendencies estilístiques dientro del nuestru cantu amás d'un analís de la evolución o involución idiomática nes sos lletres. P'acabar, el tercer apartáu remata cola interpretación d'un inciertu y desesperanzador futuru de l'Asturianá dando pa ello causes y faciendo denuncia de munchos de los motivos y responsables d'esta situación. Óscar Roces, con rigor y espíritu críticu, analiza y interpreta'l pasáu y el presente de l'Asturianá pa rematar definiendo'l so futuru como "mui poco esperanzador pol devenir de la propia sociedá asturiana y pola falta d'escuela" causes que torguen tou tipu d'esperanza pa esti xéneru y falen d'un momentu de desolación nel que se fai necesario una intervención que posibilite la involución d'esta situación.

En definitiva un interesantísimu ensayu sobre l'Asturianá qu'aporta munches idees novedoses y analiza'l xéneru ensin prexuicios, con gran compromisu y munchu rigor, rematando nuna visión xeneral qu'avanza claves definitories de la identidá cultural del pueblu asturianu.

Modificado el ( viernes, 24 de noviembre de 2006 )
 
< Anterior   Siguiente >

Cultura

Visitas por país

Países 25
 29 % España
 19 % Estados Unidos
 14 % Singapore
 8 % China
 8 % Alemania
 3 % Desconocido
 2 % Russian Federation
 2 % Holanda
 2 % Argentina
 2 % México
 2 % Francia
 < 1.0 % Ukraine
 < 1.0 % Colombia
 < 1.0 % Suecia
 < 1.0 % Hong Kong
 < 1.0 % Perú
 < 1.0 % Rumanía
 < 1.0 % Reino Unido
 < 1.0 % Chile
 < 1.0 % Venezuela
 < 1.0 % Brasil
 < 1.0 % Korea, Republic of
 < 1.0 % Canada
 < 1.0 % Israel
 < 1.0 % Poland

Total visitas

Visitas: 1452710

© 2024 Asociación Cultural Valentín Andrés. Grado - Asturias